مقدار مجاز برای شیشه دودی خودرو

دکتر سید مهدی شاهچراغی و انواع مهریه
خرداد ۲۴, ۱۳۹۹
قوانین حقوقی و فقهی در ازدواج موقت(صیغه)
خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

دکتر سید مهدی شاهچراغی در مورد مقدار مجاز دودی بودن شیشه خودرو میگوید:
اگر شیشه دودی درصدش بالا بوده به طوری که از فاصله نزدیک هم داخل خودرو قابل رؤیت نباشد باید در محل نسبت به رفع اثر اقدام شده و برچسب کنده شود تا اجازه عبور داده شود.
مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی، شیشه خودرو باید به نحوی باشد که رویت سرنشینان داخل خودرو مقدور باشد و لذا درصد مجاز شیشه دودی، بین ۴۰ تا ۳۵ % مجاز است.
اگر افسر پلیس نتواند از فاصله ۳ متری داخل خودرو را مشاهده کرده و سرنشینان را تشخیص دهد برچسب شیشه دودی یا حتی شیشه فابریک غیرمجاز تلقی می‌شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی و حتی نیروی انتظامی، در صورت مشاهده تخلف، مجاز به جریمه (۵۰ هزار تومان) و حتی توقیف خودرو می‌باشد.

مقدار مجاز دودی بودن شیشه خودرو

درصد شیشه دودی، در واقع مقداری از نور است که می‌تواند از شیشه عبور کند، مثلا شیشه دودی ۳۵ درصد، فقط اجازه عبور ۳۵ درصد از نور را از خود می‌دهد. درصد شیشه دودی، در واقع مقداری از نور است که می‌تواند از شیشه عبور کند، مثلا شیشه دودی ۳۵ درصد، فقط اجازه عبور ۳۵ درصد از نور را از خود می‌دهد.
معمولا افرادی که در داخل خودرو باشند (از داخل خودرو به بیرون نگاه می‌کنند)، نسبت به افرادی که از بیرون به داخل خودرو نگاه می‌کنند، دید بهتر و واضح تری دارند.
ملاک برای پلیس فقط تشخیص داخل خودرو و سرنشینان است آن هم از فاصله ۳ متری که اگر این مسأله محقق نشود برابر کد ۲۱۱۴ راننده خودرو اعمال قانون شده و ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود؛ این مقدار جریمه برای پایتخت و کلانشهرهاست و در شهرهای کوچک جریمه این مورد ۳۰ هزار تومان لحاظ می‌شود.

قوانین معاینه فنی و شیشه دودی

طبق قوانین موجود در مراکز معاینه فنی، وجود برچسب شیشه دودی (حتی کمرنگ ۴۰ درصد) برای شیشه عقب خودرو غیر مجاز است و در صورت وجود، برگه معاینه فنی صادر نمی‌شود. اما اگر شیشه عقب خودرو بصورت فابریک دودی باشد نه برچسب مانعی برای صدور برگه معاینه وجود ندارد. قابل ذکر است که شیشه دودی (برچسب و یا شیشه دودی فابریک کارخانه) برای پنجره‌های جلو و عقب، در صورتیکه سرنشینان خودرو قابل دیدن باشند، مانعی برای صدور معاینه فنی نیست

موسسه حقوقی طلیعه داران دادگستر عماد با مدیریت جناب آقای دکتر سید مهدی شاهچراغی همواره کوشیده است بهترین خدمات مشاوره و انجام امور حقوقی را با کادری مجرب و متعهد به هموطنان عزیز ارائه نماید
کارمندان- زنان سرپرست خانواده – کارگران -معلمین- خانواده معظم شهدا و جانبازان از تخفیف ویژه این موسسه در انجام امور حقوقی برخوردار هستند
تا با بهترین و تخصصی ترین مشاوره در کمترین زمان به رفع مشکلات حقوقی خود بپردازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!